''Only two things are infinite,
the universe and human stupidity.''
အဆံုးအဆမရွိေသာ အရာႏွစ္ပါးသာရွိသည္။
တစ္ခုမွာ စၾက၀ဠာၾကီးျဖစ္၍၊ က်န္တစ္ခုမွာ
လူသားတို႔၏ မိုက္မဲမႈျဖစ္သည္။
အေတာ္မွန္ေသာ အဆိုအမိန္႔တစ္ခုျဖစ္ပါ၏။
လူသားတို႔၏ မိုက္မဲမႈသည္ စၾကာ၀ဠာႀကီးကဲ့သို႔ပင္ အဆံုးအဆမရွိလွေအာင္ အတိုင္းအဆမဲ့သည့္သေဘာ
ရွိေနပါ၏။
လူကိုအခ်ိဳ႕က ဤသို႔အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုခဲ့ၾကသည္။
အၾကင္နာႏိုင္ဆံုးႏွင့္ အရက္စက္ႏိုင္ဆံုး၊ အ႐ိုးသားဆံုးႏွင့္ အဆန္းၾကယ္ဆံုး၊ အသိမ္ေမြ႕ဆံုးႏွင့္
အခက္ထန္ဆံုး၊ အရက္ေရာဆံုးႏွင့္ အဆံုးမရွိေလာဘထားႏိုင္သူ တစ္ခါတစ္ရံ အသိရအလြယ္ဆံုးျဖစ္တတ္ၿပီး
တစ္ခါတစ္ရံ အသိရအခက္ဆံုးျဖစ္တတ္သူ။
လူသည္
အစြန္းႏွစ္ပါးၾကား က်ယ္၀န္းေသာ အဓိပၸါယ္ရွိသူမ်ား ခံစားျပဳမူတတ္သူမ်ားျဖစ္၏။ အထူးသျဖင့္
ဗုဒၶဘာသာ၏ အ႐ိုးစင္းဆံုးေသာ အေျခခံျဖစ္သည့္ ဣႆာမစၦရိယကို လူအေတာ္မ်ားမ်ားက မေမာမပန္း
က်င့္သံုးေနၾကသည္၊ လက္ခံေနၾကသည္ကို ေတြ႔ရပါသည္။ အကုသိုလ္တရားမ်ားကို စကၠန္႔ႏွင့္အမွ်
၀င္ေစ/ထြက္ေစ လက္ကမ္းေနျခင္းျဖစ္သည္။ ဘာသာေရး စကားလံုးၾကီးမ်ားကို ဌာန္က႐ိုဏ္းက်က်
ေျပာေနသူအေတာ္မ်ားမ်ားမွာပင္ ဤအေျခခံစိတ္၊ အကုသိုလ္စိတ္တို႔ စြဲၿမဲစြာရွိေနေၾကာင္း
ေတြ႕ရေသာအခါ ကိုယ့္ဘာသာ၀င္တို႔အတြက္ အေတာ္ကေလး စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိရပါသည္။
စက္ဘီးစီးတုန္းက
ခ်စ္ခင္ခဲ့ၾကေသာ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ဦးတြင္ တစ္ဦးကကားစီးသြားေသာအခါ က်န္တစ္ဦးက မုဒိတာပြားရမည့္အစား၊
ဆန္႔က်င္ဘက္စိတ္မ်ိဳး ေရာက္သြားတတ္သည္ကို ေတြ႕ေနရေလ့ရွိသည္။ တခ်ိဳ႕က မိုက္မဲမႈကို လူသတ္မွ၊
ဓားျပတိုက္မွဟု ထင္ေလ့ရွိၾက၏။ မစၦရိယစိတ္ကို ဖိတ္ေခၚေနျခင္းကပင္ မိုက္မဲမႈတစ္မ်ိဳးျဖစ္သည္ကို
လူတိုင္းေကာင္းစြာ သတိထားမိၾကမည္ မဟုတ္ပါေခ်။ ေသလွ်င္ ဘာမွယူသြား၍ မရေသာ ေလာကီသုခတို႔အတြက္
အကုသိုလ္မ်ားျဖင့္ လဲလွယ္ေနၾကျခင္းသာ ျဖစ္ပါ၏။
(ႏိႈင္းရသီ၀ရီႏွင့္ေလာက၏အဓိပၸါယ္
- စာစုမွ / ေနဇင္လတ္)
0 comments:
Post a Comment